luni, 22 octombrie 2007

Mirage city

Nu am crezut ca as mai putea sa am vreun soc cultural. Prima zi la Cairo a fost o adevarata experienta. La aeroport ne-au intimpinat agentii de turism de la Sakkara tours: m-au intrebat de 4 ori la intervale de 5 minute daca sunt de la workshop si asta s-a repetat cu vreo alti 20 de participanti. Ma intrebam cu groaza daca sunt prosti sau dezorganizati. Aveam sa descopar ca ambele. Eu platisem pentru viza in avans ( dublu cum aveam sa-mi dau seama mai tirziu) dar a trebuit sa astept ca ceilalti sa o cumpere. ( singurul motiv e sa te usureze de 15 $)
Stiam ca o sa stau la Marriott asa ca dadusem in Romania un scurt search si descoperisem ca o sa stau aproape de centru pe o insula in mijlocul Nilului intr-un fost palat cu gradini exotice caruia i s-au adaugat doua turnuri mai moderne. N-am avut timp sa ma uit la imagini care aratau cam asa.

Am ajuns la hotel si am asteptat 40 de minute!!!!!!! sa-mi dea cheia. (cartela numita cheie...da, mie mi-e dor de chei, as fi vrut una metalica cu modele egiptene sa ma bipaie detectorul de metale de la usa !!!! da oameni buni, si in plus au unul de scanat bagaje exact ca ala de la aeroport.) Divaghez si nu mai vreau sa comentez deoarece imi rememorez momente care la rindul lor imi trezesc instincte ucigase. ( uuu ce de-a verbe )Priviti va rog la photo tour ca sa vedeti cam unde ma aflam.

Eram cu o colega care era in extaz erotic( nu, nu dupa mine, dupa hotel) dar pun si eu o intrebare: Mai, da apa asta e Nilul? Ea zice ca da insa eu nu sunt deloc convinsa si intreb cu jena in care anume turn ne aflam ca eu n-am vazut nici unul. Ea are raspuns la orice si zice ca poate noi stam in corpul dintre turnuri ca abia am venit si ca o sa iesim sa facem turul hotelului adica al palatului mai tirziu.
Poate v-ati dat deja seama noi stateam la JW Marriott- cu totul alt Marriott mai mai-care se afla pe Ring. ( de parca ma aflam in Germania) , undeva linga autostrada in the middle of nowhere sau mai bine zis in mijlocul desertului in curs de populare inconjurat de ziduri pe care ironic sau nu scrie mare si rosu MIRAGE CITY ceea ce urmam sa aflu ca si este pentru egipteanul de rind.
A trebuit sa ma "register" pentru curs lucru care s-a dovedit o sfidare intelectuala pentru oamenii grasi in orange de la celebra Sakkara tours: a durat o vesnicie si ceva. ( gata gata)
Am mincat la un restaurant tipic egiptean Abou el Sid unde am refuzat porumbelul umplut (oricit de enervanti ar fi am totusi reminiscente culturale de tipul ramura de maslin, cucurucucu paloma, pasarea pasiunii, totemul Afroditei etc etc)
Iata restaurantul un veritabil kitch dar recomandat de toate ghidurile posibile:

Site-ul e destul de interesant l-am descoperit la intoarcere daca aveti timp intrati anumite lucruri sunt de un comic involuntar exceptional ( de exemplu muzica) aici
Asa cum ziceam m-am cam socat in prima zi in primul rind de imaginea din avion a orasului Cairo: blocuri mii de blocuri cacanii. 18 milioane de locuitori inchisi in ele si in jur desertul. Cred ca pare foarte naiv dar eu am crezut pina am inceput sa calatoresc ca blocurile urite sunt apanajul absolut al comunismului, simbolul lui; facute sa te sufoce sa te subjuge sa te faca mai usor de controlat. Si undeva adinc tot asta cred. Sa vad bidonville-urile din Cairo pardon khoshash-urile dupa hotelul cu piscina cu valuri mi-a facut rau. Pe jos era un covor de gunoi urias -parca era doar un decor pentru un film suprarealist sau un SF apocaliptic.
Nu am vazut favelas, nu am vazut shanty towns nici chabolas dar am vazut ghetourile din Ferentari, care arata lux fata de ghetourile din Cairo chiar vazute din taxi.
Apoi oamenii: la inceput ma enerva cumplit cum se holbeaza la tine (desi imi acoperisem toate membrele, lo juro) si nu stiu, mi se pareau unsurosi slinosi aveam o reactie de respingere. Apoi am descoperit ca te ajuta oricind atunci cind ai nevoie, sunt prietenosi ba chiar la un alt restaurant de linga souk 4 studenti care ne mai ajutasera cu traducerea mi-au facut un cadou (unul dintre ei a disparut pentru un timp si cind sa plecam mi-au oferit o cutie cu 3 piramide de "cristal") si mi-au zis "Welcome to Cairo and Enjoy your stay." ( si nu, nu mi-au cerut nr . de telefon ;-))
Asta cind nu incearca sa te jupoaie de bani.;-)))

A suivre...despre taxiuri, tirguieli, cum mi s-au oferit 25000 de camile ca sa ma marit ( au simtul umorului ;-)),despre piramide si piramizi si despre cum n-am vizitat muzee. Alta data. Poate.

Niciun comentariu: